רואינג

ה”רואינג” הוא אימון על סימולטור, המדמה חתירה בסירה. באימון מופעלות קבוצות שרירים רבות – האימון עובד על כל הגוף, תוך פיתוח סיבולת אירובית, כוח, חיטוב, ושריפת קלוריות.

!החוג פתוח לקהל הרחב – כולם מוזמנים לאימון נסיון חינם

 

ספינינג -אאוט, רואינג – אין!

Rowing – “רואינג” – הם אימוני כושר ייחודיים על סימולטור המדמה חתירה. האימון אפקטיבי במיוחד בפיתוח סיבולת אירובית, פיתוח סיבולת כוח ובשריפת קלוריות.

שיפור צריכת החמצן המרבית בצורה היעילה ביותר

מחקרים הראו שכדי לשפר את ה- VO2 max נדרשת פעילות שתפעיל לפחות 50% משרירי הגוף. פעילות שמפעילה כמות שרירים גדולה יותר תגרום לדרישה אנרגטית גבוהה יותר. כתוצאה מכך, תגדל דרישת החמצן לשרירים וצריכת החמצן המרבית תגדל. מחקרים הראו כי צריכת החמצן המרבית משתנה בהתאם לסוג הפעילות. פעילות אשר מערבת יותר קבוצות שרירים אכן תורמת לצריכת חמצן מרבית גבוהה יותר.

לצורך השוואה, ברכיבה על אופניים פועלים בעיקר שרירי הרגליים לצורך הפקת התנועה באופן אינטנסיבי. לעומת זאת, ב- rowing פועלים שרירי הרגליים, הגב, חגורת הכתפיים והידיים לצורך הפקת התנועה באופן אינטנסיבי. יוצא מכך שאם נתייחס רק לשאלת היתרון אזי rowing ריצה וסקי נמצאים יעילים יותר מאשר רכיבה על אופניים.
כאמור, שאלת הכדאיות מורכבת יותר והיא תלויה במטרה התפקודית של המתאמן, במצבו הבריאותי ובגיוון.

Rowing – טוב גם לחיזוק הגב

בנוסף, פעילות ה- rowing נותנת הטבה נוספת. אנשים אשר סובלים משרירי גב חלשים ירגישו בחיזוקם לאחר תקופת אימון קצרה יחסית. כמו – כן, הפעלת שרירי חגורת הכתפיים ומקרבי השכמות, בעת החתירה, יטיבו את יציבת הגו לאנשים אשר סובלים מגו כפוף וכתפיים שמוטות לפנים.

לסיכום, rowing היא פעילות אירובית אשר מפעילה קבוצות שרירים רבות ובכך היא נותנת תשובה טובה לשיפור הכושר האירובי ומגוונת את אוצר האימונים. [ד”ר רם אקונס, פיסיולוג]

רוצים להתחיל?

לתאום התנסות חינם, התקשרו עכשיו 03-6990484 או כתבו לנו.

מבצע היכרות – כרטיסייה ל-10 אימונים ב-250 שח בלבד!

ניתן להשתלב באימונים בכל רמת כושר.

מתאים לכל גיל מ-12 ומעלה.

האימונים מתקיימים בימי ב’ וד’ 19:00 – 20:00.